sunnuntai 24. toukokuuta 2009

Ruumiin ja hengen ravintoa

Kyllä minä tuon Joonaksen kokkaustaidoista olen ihan vakuuttunut, mutta kamoon, joku raja sentään! Eräänä iltana hän päätti tarjoilla illalliseksi tämmöisiä:


Juu, kyllä minä tykkään syödä silloin tällöin makkaroita, mutta hyissaatana tuollaisia mustuneita kyrsänkäppyröitä. Eih, minä tein pari juustoleipää itselleni eivätkä nuo kakkaraiset kuulemma mitään herkkupaloja olleet olleet.

Seuraavan päivän krapulaeväs oli sen sijaan paremman näköinen:



Ranut ja lihapullat on aika passeli kombinaatio krapulassa, kun fysiikka ei taivu kovin monimutkaisiin suorituksiin. Mutta ei, eihän tässä joka päivä syödä tämmöistä huttua, vaan ihan terveellisiä ja monipuolisia aterioita yleensä. Laitanpa esimerkiksi kuvan peruslounaastani, joka on ostettu Bistro Venlasta. Sieltä saa aika herkullisia rehuannoksia mukaan hintaan 6,90 €. Tämä on kana-aurajuustosalaatti, jossa on lisukkeena pähkinöitä ja aurinkokuivattuja tomaatteja.



Namimaiskis! Itse asiassa suuri osa työpaikkani väestä eli Venlan salaateilla, kunnes meille tuli yt-neuvottelut ja salaatinpurijat minua ja yhtä työkaveriani lukuunottamatta saivat kenkää. Ovatkohan Venlan myyntitulot romahtaneet?

Mutta sitten pääaiheeseen eli Jeesukseen. Tuossa yhtenä iltana taannoin oli koko Pöytä koreaksi -seurue viettämässä kosteahkoa iltaa Music Bar Amadeuksessa. Olisikohan illasta jo kuukausi, sillä se taisi olla Tupsulan ulkoilmakonsertin jälkeen. Muutama tuoppi siinä oli jo ehditty nauttia, kunnes se tapahtui.

Kesken rattoisan rupattelun Joonas huudahti:

Hei, minun tuoppiini ilmestyi Jeesus!

Keskustelu katkesi välittömästi ja kaikki katsoivat Joonaksen tuoppia. Hengitys aivan salpautui kaikilta ja hetken hiljaisuuden jälkeen katsoimme toisiamme nyökytellen. Olimme asiasta yksimielisiä: Jeesushan se siinä. Katsokaa nyt vaikka itse:

Ei kommentteja: